Op vrijdagavond 23 november heeft De Harmonie, als afsluiting van het jubileumjaar, een groots concert gegeven in Cultuurhuis De Klinker in Winschoten. Met medewerking van musicalsterren Hilke Bierman en Gerben Grimmius werden er bekende musicals gespeeld en gezongen. Daarbij het operettekoor Amicitia uit Winschoten met operette melodieën en klassieke hits. Het koor werd zowel begeleid door een pianist, Eine Nacht in Venedig, als door een ensemble van De Harmonie, Wien, du Stadt meiner Träume. Hierbij nog populaire nummers als Abba Gold, gezongen door Hilke en Gerben samen, Rood van Marco Borsato, A tribute to Elvis, beide indrukwekkend vertolkt door Gerben Grimmius. Hilke Bierman liet het publiek ontroeren tijdens haar optreden met “Gabriella’s song”. Een groots opgezette dia presentatie zorgde met beelden voor de nodige sfeer.

Op zaterdag 14 juli zijn we, in het kader van ons jubileumjaar,  met alle muzikanten samen in de bus naar Emden geweest.  Hier hadden een aantal muzikanten die spelen in de streetband een optreden. De overige muzikanten konden genieten van de nummers van “De Klinkers”en konden zich verder vermaken bij alle activiteiten die er geboden werden. Te weten een kermis, rommelmarkt, markt, dansactiviteiten en winkelen. Op de terugweg hebben we samen gegeten in Rhede en hier genoten van een heerlijk buffet. Hier konden onze jonge muzikanten zich heerlijk uitleven in het speelparadijs.

Op vrijdagmiddag 22 juni hebben de muzikanten van het jeugdorkest samen met de leerlingen van CBS Het Baken een tocht door het dorp gemaakt op een versierde boerenwagen. Tijdens de rit werd er flink muziek gemaakt door het jeugdorkest. Op school werd er een echt orkest gevormd bestaande uit de jeugdleden en de leerlingen van de basisschool. Onder leiding van Wim Westerman hebben ze een echt “concert” gegeven voor de belangstellende ouders.

Op woensdag 11 april hebben de jeugdleden van CMV De Harmonie een gezellige middag gehad. Er werden spelletjes gespeeld zoals sjoelen, spijkerpoepen, twister, voetbaltafel, appel happen en toren van Pisa. Door het mooie weer kon er ook nog buiten tikkertje worden gespeeld. Er werd samen patat gegeten en natuurlijk werd er met z’n allen muziek gemaakt. Het was een heel geslaagde, leuke middag!

Op woensdag 23 mei hebben muzikanten van De Harmonie Winschoten en Prins Hendrik uit Scheemda bij het standbeeld van Graaf Adolf gespeeld tijdens de Herdenking Slag bij Heiligerlee. Dit jaar is het 450 jaar geleden dat er in Heiligerlee gevochten is. Deze slag was het begin van de 80 jarige oorlog.
Na diverse toespraken en één minuut stilte werd het Wilhelmus gespeeld en volgden enkele koralen.

Zaterdag 5 mei is er voor het eerst een bevrijdingsfestival in het Oldambt georganiseerd. Na de openingswoorden gesproken door de loco burgemeester en het zingen van een zelfgeschreven bevrijdingslied door Roelof van der Velde en Betsie Beishuizen mocht De Harmonie het festival openen. Dit gebeurde met het spelen van het Wilhelmus. Hierna volgden nog een aantal vrolijke goed in het gehoor liggende nummers als Matrimony en Easy Pop Suite. Het festival speelde zich af in het park aan de Garst waar de zon volop scheen.

Op vrijdagavond 4 mei vond de Nationale Herdenking plaats bij het monument aan het Zuiderveen in Winschoten. Hier sprak de locoburgemeester Laura Broekhuizen en werden gedichten voorgedragen door basisschoolleerlingen. Tijdens de kranslegging en het defilé zorgde De Harmonie voor passende koraalmuziek. Het was dit jaar de 40e keer dat De Harmonie de muziek tijdens deze herdenking mocht verzorgen.

Op woensdagavond 2 mei heeft De Harmonie een concertje verzorgd voor de bewoners van Old Wolde. Het jeugdorkest speelde eerst een aantal werken. Daarna heeft het groot orkest nummers van het concert van 10 maart ten gehore gebracht. Frère Jacques en James Last op klompen zorgden voor veel herkenning. De muziekstukken werden door de bewoners en de overige belangstellenden goed ontvangen.

Op Eerste Paasdag 1 april heeft De Harmonie haar medewerking verleend aan de eredienst van de PGW in de Vennekerk. Naast het begeleiden van de liederen, samen of afwisselend met het orgelspel, heeft De Harmonie ook enkele werken voor de dienst, tijdens de collecte en aan het einde van de dienst gespeeld.

In 2018 viert CMV De Harmonie haar 65 jarig jubileum. Om dit heuglijke feit te vieren heeft De Harmonie op zaterdagavond 10 maart een lenteconcert genaamd “Springtime” gegeven in de Vennekerk te Winschoten.”Springtime” verwijst naar de tijd van het jaar maar ook naar de muziekkeuze en energie van De Harmonie. Jonge muzikanten die met veel plezier hun blaasinstrument of de trom bespelen! Het jeugdorkest van De Harmonie trad deze avond voor het eerst op met “Easy Pop Suite” en “Cheerleader”. Albatros bracht het publiek in vervoering met bekende Russische nummers als Moskou bij nacht, Troika en Kalinka.
De Harmonie speelde Glasnost wat ook verwijst naar Rusland. Nummers als Saxophone Jubilee en Matrimony bezorgden het publiek een swingend gevoel. Als klapper van de avond brachten Albatros en De Harmonie samen het nummer King all glorious ten gehore! “Springtime”, een sfeervol, muzikaal, harmonieus en drukbezocht concert.