Zwerfvuilactie zaterdagmiddag 19 oktober

Op zaterdagmiddag 19 oktober  verzamelen om 13.00 uur  jeugdleden, ouders en een aantal bestuursleden zich bij  Irene. Sommigen uit voorzorg op laarzen, andere op hun nette schoenen!
Nadat de oranje hesjes, knijpstokken en vuilniszakken waren verdeeld, werden we in twee groepen verdeeld. Beide groepen gingen een kant op en mochten vuilnis zoeken bij de weg om als doel elkaar bij het bos te ontmoeten. Al snel hadden we van alles gevonden: ballonnen, vieze  luiers, sigaretten peuken, postbode elastieken, volle zakken snoep, blikjes, flessen, blikjes met vis, pillen , veters, handschoenen, sokken, mutsen ……..
Halverwege onze ronde begon het te regenen, regenen en nog een regenen. Eerst nog even schuilen, maar het hield niet op met regenen. Dus bikkels al we waren toch maar verder met onze harde werken.
Bij het bos kwamen we elkaar tegen en wie zagen we daar staan op zijn nette schoenen……. Fré….. zijn schoenen rijp voor de container😊 en wat waren wij blij met onze laarzen. Over schoenen gesproken Lisette “had” mooie witte schoenen aan…..
Onderweg kregen we vele positieve reacties en duimen gingen omhoog.
Nadat we  onze ronde hadden gedaan gingen we doorweekt terug naar Irene en hier was als afsluiting een patatje voor ons.

Geertje