Dodenherdenking 4 mei 2019

CMV “De Harmonie” heeft ook dit jaar haar medewerking mogen verlenen tijdens de dodenherdenking welke plaatsvond bij het monument aan het Zuiderveen in Winschoten. Tijdens het luiden van de klok kwamen de genodigden en de belangstellenden vanuit het centrum van Winschoten naar het monument. Na het hijsen van de vlag door leden van de Scoutingclub  en het spelen van de Taptoe volgden er 2 minuten stilte. Daarna werd het Wilhelmus gespeeld. Burgemeester mevrouw C. Sikkema hield een toespraak, leerlingen van de Maranathaschool lazen zelfgemaakte gedichten voor en er werden, tijdens het spelen van koralen, kransen gelegd namens verschillende stichtingen en verenigingen. Hierna volgde het defilé langs het monument, wederom begeleid door koraalmuziek van De Harmonie.