Bevrijdingsconcert Vier5mei

Op vrijdagavond 5 mei heeft het combinatieorkest bestaande uit CMV de Harmonie uit Winschoten en CMV Prins Hendrik uit Scheemda een groots bevrijdingsconcert gegeven in de grote zaal in Cultuurhuis de Klinker. Beide orkesten hebben dezelfde dirigent waardoor het samenspelen in  het combi-orkest soepel verliep. Aan het concert werkten verder mee de regionale zanger Alex Vissering en de regionale zangeres Wia Buze. Deze artiesten werden bij de meeste nummers begeleid door het orkest. Het orkest speelde daarnaast een aantal, voor het publiek herkenbare, na-oorlogse instrumentale nummers alsook muziek uit oorlogsfilms. Het geheel werd ondersteund door een beamerpresentatie. Grote vlaggen van de geallieerde landen zorgden voor een feestelijke sfeer. Als slotlied werd “We ‘ll meet again” van Vera Lynn gespeeld en gezongen. Zowel het publiek als de muzikanten stemden volledig in met deze woorden! We kijken terug op een zeer geslaagd “bevrijdingsconcert”!