Op Kerstochtend heeft De Harmonie traditioneel haar medewerking mogen verlenen aan de eredienst in de sfeervolle Vennekerk. Voor de dienst heeft het orkest “Comfort ye my people” gespeeld, tijdens de collecte werd “Bist du bei mir” ten gehore gebracht. De samenzang werd afwisselend door het orgel en het orkest begeleid. Aan het einde van de dienst speelde het orkest “The little drummer boy”. Hierna kreeg onze jonge drummer een groots applaus.

Op 24 december heeft een ensemble van De Harmonie haar medewerking verleend aan de goed bezochte Kerstnachtdienst. Afwisselend met orgelspel werden de liederen begeleid en was er gelegenheid om naar De Harmonie te luisteren. Na afloop van de dienst hebben een drietal muzikanten buiten het “Ere zij God” begeleid.

Op zondagmiddag 22 december heeft De Harmonie, samen met het Duitse mannenkoor Concordia uit Haren, een adventsconcert gegeven in de onlangs gerestaureerde St. Martinuskirche in Haren, Duitsland. Voor een groot publiek werden in de sfeervolle kerk muziekstukken en kerstliederen ten gehore gebracht. Ook was er ruimte voor samenzang, waarbij De Harmonie voor de begeleiding zorgde. De Harmonie speelde onder meer A Christmas overture, Bist du bei mir en Carol of the shepherds. Bij “the little drummer boy”was er speciale aandacht voor onze jonge drummer.

Op zaterdagmiddag 23 november heeft De Harmonie meegedaan aan het najaarsconcours georganiseerd door de Muziekbond Groningen en Drenthe. Het concours werd gehouden in De Tamboer in Hoogeveen. De Harmonie kwam uit in de 4e divisie. De gespeelde werken waren The Fields van Jacob de Haan en Excalibur van Jan Bosveld. De Harmonie wist met haar optreden 80 punten te behalen, dit was goed voor een 1e prijs. Een mooi resultaat, zeker ook voor de jonge, beginnende muzikanten voor wie dit het eerste concours was!

Op zaterdagmiddag 19 oktober  verzamelen om 13.00 uur  jeugdleden, ouders en een aantal bestuursleden zich bij  Irene. Sommigen uit voorzorg op laarzen, andere op hun nette schoenen!
Nadat de oranje hesjes, knijpstokken en vuilniszakken waren verdeeld, werden we in twee groepen verdeeld. Beide groepen gingen een kant op en mochten vuilnis zoeken bij de weg om als doel elkaar bij het bos te ontmoeten. Al snel hadden we van alles gevonden: ballonnen, vieze  luiers, sigaretten peuken, postbode elastieken, volle zakken snoep, blikjes, flessen, blikjes met vis, pillen , veters, handschoenen, sokken, mutsen ……..
Halverwege onze ronde begon het te regenen, regenen en nog een regenen. Eerst nog even schuilen, maar het hield niet op met regenen. Dus bikkels al we waren toch maar verder met onze harde werken.
Bij het bos kwamen we elkaar tegen en wie zagen we daar staan op zijn nette schoenen……. Fré….. zijn schoenen rijp voor de container😊 en wat waren wij blij met onze laarzen. Over schoenen gesproken Lisette “had” mooie witte schoenen aan…..
Onderweg kregen we vele positieve reacties en duimen gingen omhoog.
Nadat we  onze ronde hadden gedaan gingen we doorweekt terug naar Irene en hier was als afsluiting een patatje voor ons.

Geertje

Tellerlikker festival

In de Klinker mochten we met ons jeugdorkest muziekspelen. Dit klonk heel mooi. Er waren veel mensen te luisteren en we kregen applaus. Aan het einde kregen we een bordje voor twee bolletjes gratis ijs.
De koebel waren we vergeten en de Klinker had geen kleine trom klaar staan. Bij de Klinker stond ook een labyrint bus van Jip en Janneke. Ook was er een gekke man op een oude fiets met een groot voorwiel en klein achterwiel.

Groetjes Sam en Gijs,

Zondagmiddag 15 september heeft een ensemble van De Harmonie haar medewerking verleend aan een openlucht kerkdienst in de Pastorietuin in Oostwold.

Woensdagavond 3 juli heeft de cmv De Harmonie een klein concert gegeven in zorgcentrum Renselheerdt te Winschoten. Op deze avond werd Derk Klungel door zijn mede muzikanten verrast. Hem werd door bestuurslid Ben Wilts van de Muziekbond Groningen en Drenthe een gouden bondsinsigne met oorkonde uitgereikt vanwege zijn 60-jarig muzikantenjubileum. In het bijzijn van familie en vrienden werd stil gestaan bij vele muzikale belevenissen van Derk in de afgelopen 60 jaar. Derk bespeelt de bas en doet dit met zeer veel plezier.

Op zaterdag ochtend 13 april hebben een aantal leden deelgenomen aan de brandweerwedstrijd in de Vennekerk. Reuze interessant om de verschillende brandweerkorpsen aan het werk te zien waarbij veel verschil in aanpak te zien was. Het was een leuke ochtend waarbij met veel plezier gespeeld werd en er veel gelachen werd om de “dominee”.

Woensdag 26 juni hebben 6 leerlingen een muziekdiploma behaald aan de muziekschool in Winschoten. Drie van hen behaalden hun A diploma, de andere drie zijn geslaagd voor hun B diploma. De leerlingen spelen op de bugel en op het slagwerk. De geslaagden werden op de repetitieavond door het bestuur verrast met een VVV bon, het korps werd door de geslaagde leerlingen getrakteerd op een ijsje! Zomaar een feestje op een zeer warme woensdagavond!!

De jeugdgroep van De Harmonie bestaat op dit moment uit 12 muzikanten. Zij oefenen iedere woensdagavond met veel plezier onder leiding van Geertje Nobbe. De gediplomeerde leerlingen spelen ook al (een deel van de repetitie) mee in het groot orkest welke na de repetitie van de jeugdgroep repeteert.