Vrijdagmorgen Eerste Kerstdag hebben we de eredienst in de Vennekerk begeleid. Naast het begeleiden van de samenzang speelden we tijdens en na de dienst mooi en bekend kerstrepertoire zoals: The Spirit of Christmas, A Spanish Christmas Carol en Christmas Swing.
De akoestiek in de Vennekerk bevordert de mooie, warme klank van het orkest. Na afloop veel complimenten over ons musiceren.

Op de kerstavond van 24 december was er een “Kerstnachtdienst” georganiseerd door het Inter Kerkelijk Evangelisatie Platform IKEP in de Vennekerk.
De dienst begon om 21:30 uur en stond onder leiding van Bram Hofland.
De muzikale medewerking op piano en orgel werd verzorgd door Bert Wijnholds en Wilmer Stuut en door een ensemble van de C.M.V. De Harmonie.
Een mooie dienst waar de geboorte van Jezus met liederen, muziek en overdenking werd gevierd.
Naast het begeleiden van enkele liederen werd door het ensemble van “De Harmonie” als muzikaal intermezzo “Away in a Manger” in een arrangement van Jan de Haan gespeeld.
Bij het verlaten van de kerk werd buiten ten slotte het “Ere zij God” gezongen onder begeleiding van het muziek ensemble.

Zondagmiddag 20 december heeft de Harmonie een uitstapje met de bus gemaakt. Het doel van de reis: de Martinuskirche in Haren, Duitsland. Samen met het mannenkoor Concordia heeft de Harmonie hier een kerstconcert verzorgd. Het geluid in deze zeer indrukwekkende grote kerk is overweldigend. De Harmonie speelde deze middag hetzelfde repertoire als op het concert van 13 december in de Vennekerk. Als afsluiting werd er samen gemusiceerd.Het publiek heeft genoten van de gespeelde en gezongen werken.

Op 13 december heeft CMV de Harmonie in samenwerking met het gospelkoor Semaja uit Winschoten een kerstconcert gegeven in de sfeervolle Vennekerk. Er werden bekende en minder bekende liederen ten gehore gebracht. Aan het einde van het concert werd er gezamenlijk opgetreden. Zowel het publiek als de muzikanten hebben genoten van het concert.

Op zaterdag 19 september vond voor de eerste keer het Tellerlikkerfestival plaats in en rondom de Klinker. Op zaterdagochtend werd het festival geopend met een concert gegeven door het regio orkest “Muziek in de Stad” onder leiding van Peter Nijland. Veel muzikanten van de Harmonie hebben hieraan hun medewerking verleend. Het orkest mocht plaatsnemen op het podium van de theaterzaal van de Klinker, welke vrijdagavond 18 september officieel is geopend. Er werden muziekstukken uit allerlei genres ten gehore gebracht, van een mars naar musical naar muziek van Elvis Presley en filmmuziek.

Zondagmiddag 28 juni heeft CMV de Harmonie de kerkdienst, gehouden in de open lucht, mogen begeleiden. Helaas heeft de regen ervoor gezorgd dat de dienst na de preek afgebroken moest worden. Dit tot grote teleurstelling van zowel de bezoekers als de medewerkers.

Dinsdagochtend 7 juli heeft Koningin Maxima het verpleegcentrum ’t Hamrik officieel geopend.  Ter ere van deze opening was er een regio-orkest geformeerd bestaande uit leden van diverse korpsen uit Winschoten en omstreken. Ook een aantal muzikanten van de Harmonie maakten deel uit van het orkest. Onder leiding van Peter Nijland was  er in de afgelopen weken extra gerepeteerd . Om 10.00 uur begon het orkest te spelen. Om 10.30 uur verscheen “de stoet” met de Koningin en werd de “Martinimars” gespeeld met hierin het Gronings volkslied verweven. De muzikanten hebben unaniem genoten van dit zo bijzondere optreden op deze mooie zonnige ochtend!

Op een heel warme, zonnige woensdagavond op 1 juli, de laatste repetitieavond, hebben de muzikanten weer kunnen genieten van  de jaarlijkse, traditionele, gezellige barbecue. Op deze avond werd stilgestaan bij het vertrek, wegens verhuizing naar elders, van 3 muzikanten uit één familie. Alle leden waren zeer nauw bij de Harmonie betrokken en hebben heel veel voor het bestuur betekend. Hun werd een mand vol streekproducten en een boekwerk vol “herinneringen” en “goede wensen” van de leden kado gedaan. Ook hebben we afscheid genomen van onze tijdelijke  dirigent Roelf Klap. Hij werd hartelijk bedankt voor zijn grote inzet.

Zes muziekverenigingen hebben op zaterdagmiddag 6 juni bezit van het Israëlplein genomen. Alle deelnemende korpsen traden op als één orkest van ruim 80 muzikanten. Daarnaast was er nog een malletband van ruim 10 personen. De muzikanten van De Harmonie en Nieuw Leven uit Winschoten, Dok uit Blijham, Cresendo uit Wedde, Prins Hendrik uit Scheemda en Excelsior ’65 uit Bellingwolde, onder leiding van Peter Nijland, brachten een populair repertoire van een uur ten gehore. Het concert werd twee keer opgevoerd. Het publiek,  gezeten op de terrasjes of op één van de mooie banken die dit plein rijk is,  heeft erg genoten van dit concert.

20150606_153649 20150606_155912

Op woensdagavond 13 mei heeft de Harmonie een miniconcert verzorgd in verpleeghuis Old Wolde te Winschoten. Op deze avond werden stukken gespeeld die ook op het concert ten gehore werden gebracht. Als slotnummer werd het groninger volkslied gespeeld.

Old Wolde1   Old Wolde2