Op eerste Kerstdag heeft de Harmonie haar medewerking mogen verlenen aan de eredienst van de PKN te Winschoten. De dienst werd gehouden in de Vennekerk. De Harmonie heeft, afwisselend en gelijktijdig met het orgelspel, de samenzang mogen begeleiden. Daarnaast heeft de Harmonie een aantal kerstnummers voor, tijdens en na de dienst ten gehore gebracht.

Op zondagmiddag 17 december heeft de CMV de Harmonie, in samenwerking met het gospelkoor Cantanova uit Borger, een kerstconcert gegeven in de Vennekerk. Afwisselend traden het orkest en het koor op. Het koor werd begeleid door een combo bestaande uit vleugel, drum, dwarsfluit en saxofoon. Ook was er een gezamenlijk optreden en werden er, samen met het publiek, kerstliederen gezongen. De sfeervolle kerk, de vuurkorven, kaarslicht bij het in- en uitgaan van de kerk en de mooie kerstliederen maakten het concert compleet!

Sinds begin oktober repeteren een groepje leerlingen onder leiding van één van de muzikanten voorafgaand aan de officiële repetitie. Zij vormen zo een “jeugdorkest”.
Het samenspelen zorgt voor veel plezier onder de jonge muzikanten. Een aantal leerlingen speelt daarnaast ook al mee in het groot orkest.

Op zaterdag 25 november heeft de Harmonie deelgenomen aan het concours welke werd gehouden in de Tambour in Hoogeveen en was georganiseerd door de Muziekbond Groningen en Drenthe (MGD). In de 4e divisie werden twee concertwerken ten gehore gebracht die door de drie juryleden met een gemiddeld cijfer 8 werden beoordeeld. Hierdoor behaalde de vereniging een eerste prijs waar de orkestleden erg blij mee zijn. Voor sommige muzikanten was het de eerste keer dat ze deelnamen aan een concours en was de spanning dan ook iets groter. Het resultaat is een mooie opsteker!

Op woensdagavond 5 juli  heeft CMV “de Harmonie”, op de laatste repetitieavond van dit seizoen, een sfeervol concert gegeven in het Atrium van de Botanica-Hof in Winschoten. Het publiek bestond uit bewoners van de Botanica-Hof en overige belangstellenden. Het orkest speelde afwisselend een mars, een koraal en vlotte muziekstukken. Op deze avond hebben Willem Mulder en Margriet Harms, na een toespraak door de voorzitter, een boeket bloemen, een insigne en oorkonde ontvangen. Zowel Willem als Margriet zijn beide 25 jaar muzikant.

Op vrijdagavond 5 mei heeft het combinatieorkest bestaande uit CMV de Harmonie uit Winschoten en CMV Prins Hendrik uit Scheemda een groots bevrijdingsconcert gegeven in de grote zaal in Cultuurhuis de Klinker. Beide orkesten hebben dezelfde dirigent waardoor het samenspelen in  het combi-orkest soepel verliep. Aan het concert werkten verder mee de regionale zanger Alex Vissering en de regionale zangeres Wia Buze. Deze artiesten werden bij de meeste nummers begeleid door het orkest. Het orkest speelde daarnaast een aantal, voor het publiek herkenbare, na-oorlogse instrumentale nummers alsook muziek uit oorlogsfilms. Het geheel werd ondersteund door een beamerpresentatie. Grote vlaggen van de geallieerde landen zorgden voor een feestelijke sfeer. Als slotlied werd “We ‘ll meet again” van Vera Lynn gespeeld en gezongen. Zowel het publiek als de muzikanten stemden volledig in met deze woorden! We kijken terug op een zeer geslaagd “bevrijdingsconcert”!

Op donderdagavond 4 mei vond er weer de jaarlijkse herdenking plaats bij het monument aan het Zuiderveen. Scouts verzorgden een vlagceremonie. Na de 2 minuten stilte werd de taptoe door onze trompettist gespeeld. Burgemeester Smit hield een toespraak. Daarna werden er gedichten voorgedragen door basisschoolleerlingen. Tijdens de kransleggingen werd er door CMV De Harmonie koraalmuziek gespeeld.

Op eerste Paasdag heeft de cmv “de Harmonie” haar medewerking verleend aan de kerkdienst van de PGW in de Vennekerk. De begeleiding van de samenzang werd afwisselend door het orkest en de organist verzorgd. Daarnaast werd één gezang zowel door het orkest alsook met orgelspel begeleid. Zowel tijdens als  aan het einde van de dienst heeft “de Harmonie” nog een aantal liederen gespeeld.