Op zondagmorgen 25 december heeft de CMV de Harmonie haar medewerking verleend aan de kerkdienst in de sfeersvol ingerichte Vennekerk van de Protestante Gemeente Winschoten. Een aantal van de te zingen liederen werd door het orkest begeleid. Daarnaast  heeft de Harmonie enkele kerstnummers tijdens de collecte en aan het einde van de dienst gespeeld. Ook werd er medewerking verleend door de Chr. zangvereniging Excelsior uit Winschoten.

Zondagmiddag 11 december hebben CMV de Harmonie en het kamerkoor Bel Canto  gezamenlijk een  kerstconcert gegeven. Naast het beluisteren van bekende kerstmuziek was er ook ruimte voor samenzang.  Het concert vond plaats in de sfeervol ingerichte en verlichte Vennekerk.

Op vrijdagavond 18 november heeft de Harmonie, onder leiding van Gosse Reijenga, haar jaarlijks concert gegeven met als titel “SPLASH”  wat staat voor spetterend en  sprankelend! Dit concert werd gehouden in het nieuwe cultuurhuis De Klinker in Winschoten. De Harmonie, Alex Vissering en Maritiem hebben gezorgd voor een mooi gevarieerd programma. De Harmonie speelde nummers als Nordic Fanfare and Theme, The Fields en Pirates of the Caribbean. Alex Vissering zong bekende nummers solo en werd ook bij bepaalde liedjes door het orkest begeleid. Maritiem bracht zeemansliederen ten gehore. Het slotnummer “De Groanrepubliek” was een gezamenlijk optreden van de Harmonie, Alex Vissering en Maritiem. Mooie decorstukken en een beamer presentatie zorgden voor de visuele ondersteuning.

Zaterdag 11 juni heeft c.m.v. De Harmonie deelgenomen aan een festival dat door de bond van muziekverenigingen Groningen/Drenthe  op  Borkum was georganiseerd. Maar liefst 500 muzikanten reisden zaterdagmorgen af naar Borkum om daar hun kunnen te vertonen. Naast een beoordeling door een jury werd er door elke vereniging ook een concert in de open lucht verzorgd. Een zeer geslaagd evenement dat het volgend jaar een vervolg krijgt. De muzikanten van De Harmonie behaalden met 82 punten een prima resultaat met daarnaast een zeer geslaagde, gezellige en bovenal muzikale dag.

Op zaterdag 21 mei hebben de leden van de Harmonie, samen met hun nieuwe dirigent, een studiedag gehouden bij Gasterij Smits in Midwolda. Het doel van deze dag was om te repeteren voor het festival op Borkum en om kennis te maken met onze  nieuwe dirigent Gosse Reijenga.

De catering voor deze dag was zeer goed verzorgd, op tijd een pauze voor een kopje koffie of thee en om 12.30 uur een uitgebreide lunch. Om 14.00 uur werden er twee muzikanten in het zonnetje gezet, te weten Karst Zijlstra, 40 jaar muzikant en Jan Maathuis, 50 jaar muzikant. De jubilarissen kregen, onder het toeziend oog van hun familieleden,  door de voorzitter een oorkonde en insigne uitgereikt. Daarbij werd hen nog een mooi boeket overhandigd.

Om 14.30 uur werd de repetitiedag afgesloten met een “klein concert” waarin de nummers voor het festival gespeeld werden voor publiek.

Op woensdagavond 18 mei heeft de Harmonie een open repetitie avond gehouden voor AMV leerlingen van de muziekschool en leerlingen van een basisschool.

Ondanks de tegenvallende opkomst van AMV leerlingen kijkt de muziekvereniging met plezier terug op een geslaagde avond. De aanwezige leerlingen speelden en drumden hun partijtje aardig mee en raakten hierover zeer enthousiast.

De aanwezige familieleden en vrienden van de leerling muzikanten hebben genoten van de muziek.

Op woensdagavond 4 mei vond de nationale dodenherdenking net als andere jaren plaats bij het monument aan het Zuidveen. De leden van de scoutingclub verzorgden het klokluiden, het vlaghijsen en hielpen bij het leggen van de kransen. Even voor 20.00 uur werd de Last Post gespeeld door trompettist Peter van Schie. Na de 2 minuten stilte werd het Wilhelmus gespeeld. Hierna  hield Burgemeester Smit  een toespraak en werden er gedichten voorgedragen door basisschoolleerlingen. De kranslegging werd begeleid door muziek van de Harmonie. Het defilé trok aan het einde van de plechtigheid langs het monument. Dit werd muzikaal begeleid door het korps dat diverse koralen speelde.

lintje Anjo WalmaOp dinsdagochtend 26 april heeft  de heer Anjo Walma een koninklijke onderscheiding gekregen. Op deze ochtend werd de penningmeester van de Harmonie onder valse voorwendsels uitgenodigd voor een kleine bestuursvergadering in één van de zalen bij de Vennekerk.

Om 10.15 uur werd hij uit “de vergadering” gehaald door burgermeester Pieter Smit. In de feestelijk “oranje” versierde zaal Irene waren heel veel familieleden en bekenden van Anjo aanwezig.

Na een korte toespraak waarin Anjo’s functies binnen het bestuur en zijn andere vrijwilligers werkzaamheden werden aangehaald, heeft  de burgemeester  Anjo Walma benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau en werd de medaille opgespeld.

Hierna volgden de felicitaties, werden mooie boeketten overhandigd en was er tijd voor een kopje koffie en “oranje gebak”.

Op zondagochtend 27 maart heeft de Harmonie zijn medewerking mogen verlenen aan de dienst van de Protestantse Gemeente Winschoten in de Vennekerk. De Harmonie heeft mogen begeleiden bij een deel van de liederen. Samen met het orgel werd het indrukwekkende  “Crown him with many crowns” gespeeld.  Na de dienst verzorgde de Harmonie nog een “klein concert” van 4 nummers met onder andere “As the deer”,  “There is a land of pure delight” en “Halleluja”.  Veel  aanwezige kerkgangers bleven na de dienst genieten van het gebodene.